Bir sıra məsələlər Azərbaycan
şirkətlər hüququnda qeyri-müəyyənlik, hətta paradoksal vəziyyətlər
yaradıb.
Belə ki, Azərbaycan
Respublikasında hüquqi şəxs formasında sahibkarlıq fəaliyyəti ilə məşğul olmaq
üçün Azərbaycan Respublikasının mülki məcəlləsində və digər qanunlarda öz
əksini tapan hüquq normalarının tələblərinə uyğun olaraq cəmiyyətlər
yaradılaraq formalaşdırılır.
Bir çox hüquq sistemlərində
olduğu kimi, Azərbaycan qanunvericiliyində də cəmiyyətlərdə iştirakçı sayı ilə
bağlı minimum və/və ya maksimum say həddələrinin müəyyən edilməsinə cəhd
göstərilmişdir.
Hüquqi şəxs formasında olan
cəmiyyətlərdə iştirakçıların sayının nə qədər olması ilə bağlı qanunvericilikdə
təzadlı məqamlara rast gəlinir. Təcrübədə bu məsələ hüquqşünaslar və hətta
bununla əlaqəli olan müvafiq icra hakimiyyətlərinin mütəxəssisləri arasında
qeyri-müəyyənlik yaradır.
Deməli, Azərbaycan
Respublikasının Mülki Məcəlləsi Məhdud Məsuliyyətli Cəmiyyətlə (MMC) bağlı belə
bir tələb müəyyən edir:
Məhdud məsuliyyətli cəmiyyətin
iştirakçılarının sayı qanunvericilikdə müəyyənləşdirilmiş həddi keçməməlidir.
Əks halda o, bir il ərzində səhmdar cəmiyyətinə çevrilməli, bu müddət bitdikdə
sonra isə, əgər onun iştirakçılarının sayı azaldılıb qanunla müəyyənləşdirilmiş
həddə endirilməzsə, məhkəmə qaydasında ləğv edilməlidir.
Səhmdar Cəmiyyətləri ilə bağlı
isə Mülki Məcəllədə belə bir müddəa vardır:
Qapalı Səhmdar Cəmiyyətinin
iştirakçılarının sayı müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən
müəyyənləşdirilmiş həddi keçməməlidir, əks halda, o, bir il ərzində açıq
səhmdar cəmiyyətinə çevrilməli, bu müddət bitdikdən sonra isə, əgər onların
sayı azaldılıb müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən müəyyənləşdirilmiş
həddə endirilməzsə, məhkəmə qaydasında ləğv edilməlidir.
Qapalı Səhmdar
Cəmiyyətində (QSC) iştirakçıların say məhdudiyyəti ilə bağlı Nazirlər
Kabinetinin qərarı olmasına baxmayaraq, MMC-də olan iştirakçıların say məhdudiyyəti
ilə bağlı isə müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən heç bir hüquq norması müəyyən
edilməmişdir. Lakin, bu təzadlı məqam Konstitutsiya Məhkəməsinin 16 Dekabr
2011-ci il qərarında şərh edilərək öz həllini tapmışdır.
Konstritutsiya
Məhkəməsi bildirmişdir ki, MMC və QSC-nin eyni və ya oxşar bazar münasibətlərinin
iştirakçıları olmalarını nəzərə alaraq, MMC-də olacaq iştirakçıların say
məhdudiyyəti Nazirlər Kabinetinin QSC-lər ilə bağlı qərarında olan
iştirakçıların say məhdudiyyəti ilə eyni qəbul edilməlidir. Yəni, MMC-də
iştirakçıların say məhdudiyyəti maksimum 50 olaraq müyyən edilmişdir.
Lakin, 27 Aprel
2017-ci il tarixində Mülki Məcəlləyə edilən dəyişiklik Konstitutsiya Məhkəməsinin
qərarını bir növ tamamilə təkzib edir və ya təzadlı hüquq münasibətlərinin
yaranmasına səbəb olur. Belə ki, Mülki Məcəllənin 91.4-cü maddəsinə görə:
İştirakçılarının
sayı əllidən çox olan cəmiyyətlərdə, habelə ictimai əhəmiyyətli qurumlarda
daxili audit siyasətinin və strategiyasının hazırlanması, həyata keçirilməsi və
auditor nəzarətinin təşkili üçün direktorlar şurası (müşahidə şurası)
tərəfindən audit komitəsi yaradılır. Cəmiyyətin nizamnaməsində nəzərdə
tutulduğu halda iştirakçıların sayı əllidən çox olmayan cəmiyyətlərdə də audit
komitəsi yaradılır.
Bu o deməkdir ki,
MMC-də iştirakçıların say həddi 50-dən də cox ola bilər. Bununla da,
qanunvericilik bir növ MMC-nin iştirakçılarının sayının 50-dən çox olmasına
icazə vermiş olur.
Göründüyü kimi, MMC-də
iştirakçıların say həddi ilə bağlı təzadlı və hələ də öz həllini tapmamış
məqamlar vardır. Konstitutsiya Məhkəməsinin bu məsələ ilə bağlı həlledici şərhi
olmasına baxmayaraq, qanunvericilik sonradan onu təkzib etmişdir.
Nəticə etibarı ilə, qanunvericilikdə bu cür
boşluqların və təzadların qarşısını almaq üçün lazımi dəyişikliklərin edilməsi
zəruridir. Bu cür dəyişikliklərin həyata keçirilməsi təkcə hüquqi nöqteyi
nəzərdən yox, bazar münasibətlərinin inkişaf qanunauyğunluqları baxımından da
böyük əhəmiyyətə malikdir.
Comments
Post a Comment