Skip to main content

Azərbaycan Şirkətlər Hüququnda Paradoksal Məqamlar

Bir sıra məsələlər Azərbaycan şirkətlər hüququnda qeyri-müəyyənlik, hətta paradoksal vəziyyətlər yaradıb. 
Belə ki, Azərbaycan Respublikasında hüquqi şəxs formasında sahibkarlıq fəaliyyəti ilə məşğul olmaq üçün Azərbaycan Respublikasının mülki məcəlləsində və digər qanunlarda öz əksini tapan hüquq normalarının tələblərinə uyğun olaraq cəmiyyətlər yaradılaraq formalaşdırılır.
Bir çox hüquq sistemlərində olduğu kimi, Azərbaycan qanunvericiliyində də cəmiyyətlərdə iştirakçı sayı ilə bağlı minimum və/və ya maksimum say həddələrinin müəyyən edilməsinə cəhd göstərilmişdir.
Hüquqi şəxs formasında olan cəmiyyətlərdə iştirakçıların sayının nə qədər olması ilə bağlı qanunvericilikdə təzadlı məqamlara rast gəlinir. Təcrübədə bu məsələ hüquqşünaslar və hətta bununla əlaqəli olan müvafiq icra hakimiyyətlərinin mütəxəssisləri arasında qeyri-müəyyənlik yaradır.
Deməli, Azərbaycan Respublikasının Mülki Məcəlləsi Məhdud Məsuliyyətli Cəmiyyətlə (MMC) bağlı belə bir tələb müəyyən edir: 
           Məhdud məsuliyyətli cəmiyyətin iştirakçılarının sayı qanunvericilikdə müəyyənləşdirilmiş həddi keçməməlidir. Əks halda o, bir il ərzində səhmdar cəmiyyətinə çevrilməli, bu müddət bitdikdə sonra isə, əgər onun iştirakçılarının sayı azaldılıb qanunla müəyyənləşdirilmiş həddə endirilməzsə, məhkəmə qaydasında ləğv edilməlidir.
Səhmdar Cəmiyyətləri ilə bağlı isə Mülki Məcəllədə belə bir müddəa vardır: 
            Qapalı Səhmdar Cəmiyyətinin iştirakçılarının sayı müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən müəyyənləşdirilmiş həddi keçməməlidir, əks halda, o, bir il ərzində açıq səhmdar cəmiyyətinə çevrilməli, bu müddət bitdikdən sonra isə, əgər onların sayı azaldılıb müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən müəyyənləşdirilmiş həddə endirilməzsə, məhkəmə qaydasında ləğv edilməlidir.
Qapalı Səhmdar Cəmiyyətində (QSC) iştirakçıların say məhdudiyyəti ilə bağlı Nazirlər Kabinetinin qərarı olmasına baxmayaraq, MMC-də olan iştirakçıların say məhdudiyyəti ilə bağlı isə müvafiq icra hakimiyyəti orqanı tərəfindən heç bir hüquq norması müəyyən edilməmişdir. Lakin, bu təzadlı məqam Konstitutsiya Məhkəməsinin 16 Dekabr 2011-ci il qərarında şərh edilərək öz həllini tapmışdır.
Konstritutsiya Məhkəməsi bildirmişdir ki, MMC və QSC-nin eyni və ya oxşar bazar münasibətlərinin iştirakçıları olmalarını nəzərə alaraq, MMC-də olacaq iştirakçıların say məhdudiyyəti Nazirlər Kabinetinin QSC-lər ilə bağlı qərarında olan iştirakçıların say məhdudiyyəti ilə eyni qəbul edilməlidir. Yəni, MMC-də iştirakçıların say məhdudiyyəti maksimum 50 olaraq müyyən edilmişdir. 
Lakin, 27 Aprel 2017-ci il tarixində Mülki Məcəlləyə edilən dəyişiklik Konstitutsiya Məhkəməsinin qərarını bir növ tamamilə təkzib edir və ya təzadlı hüquq münasibətlərinin yaranmasına səbəb olur. Belə ki, Mülki Məcəllənin 91.4-cü maddəsinə görə:
 İştirakçılarının sayı əllidən çox olan cəmiyyətlərdə, habelə ictimai əhəmiyyətli qurumlarda daxili audit siyasətinin və strategiyasının hazırlanması, həyata keçirilməsi və auditor nəzarətinin təşkili üçün direktorlar şurası (müşahidə şurası) tərəfindən audit komitəsi yaradılır. Cəmiyyətin nizamnaməsində nəzərdə tutulduğu halda iştirakçıların sayı əllidən çox olmayan cəmiyyətlərdə də audit komitəsi yaradılır.
Bu o deməkdir ki, MMC-də iştirakçıların say həddi 50-dən də cox ola bilər. Bununla da, qanunvericilik bir növ MMC-nin iştirakçılarının sayının 50-dən çox olmasına icazə vermiş olur.
Göründüyü kimi, MMC-də iştirakçıların say həddi ilə bağlı təzadlı və hələ də öz həllini tapmamış məqamlar vardır. Konstitutsiya Məhkəməsinin bu məsələ ilə bağlı həlledici şərhi olmasına baxmayaraq, qanunvericilik sonradan onu təkzib etmişdir. 
Nəticə etibarı ilə, qanunvericilikdə bu cür boşluqların və təzadların qarşısını almaq üçün lazımi dəyişikliklərin edilməsi zəruridir. Bu cür dəyişikliklərin həyata keçirilməsi təkcə hüquqi nöqteyi nəzərdən yox, bazar münasibətlərinin inkişaf qanunauyğunluqları baxımından da böyük əhəmiyyətə malikdir.

Comments

Popular posts from this blog

Corporate Governance System of Azerbaijan

Corporate Governance System of Azerbaijan Summary  Corporate governance is the system of rules, practices and processes by which a company is directed and controlled. Corporate governance involves balancing the interests of a company's stakeholders, such as shareholders, senior management executives, customers, suppliers, government.  How the corporate governance system in Azerbaijan is directed and controlled ? What are advantages and disadvantages of the corporate governance systems ? Facets in Corporate Governance system of Azerbaijan It is well known that there are two main set of rules on the supervision of corporate governance; one-tier boards and two-tier boards. In the one-tier board system not only the management of companies, but its control (supervision) of directors of companies lies in the hands of a management, it is an additional task for the board itself, by contrast, in the two-tier system the control (supervision) of directors of companies ...

INTERACTION (my reply to the reader's letter)

I have recently received the below mentioned letter on the article   (the contractual aspects of Fifty Shades of Grey trilogy)  written previously by me.  First of all, let me express my gratitude that you have read and spent countless hours by analyzing this article. It is very delightful to receive such an analyzed opinion for this issue. Please be ensured that the confidentiality of this letter shall be observed and the letter is being published in an original copy:  Здравствуйте, Тогрул Пишет вам постоянная читательница вашего блога. Нет, я совершенно не разбираюсь в юриспруденции, я вообще блондинка, причем, это не метафора, а реальный оттенок моих волос. Ну, как реальный, крашеная… Зачем я все это вам рассказываю? : D  Итак, я искала информацию по брекзиту, а набрела на такой интересный анализ, с тех пор периодически проверяю вашу страницу на наличие обновлений.   Надо сказать, что пока я читала роман «Пятьдесят оттенков серого», я под...

ROLE OF PRINCIPLE OF PARTY AUTONOMY IN ARBITRATION

Summary The principle of party autonomy plays a significant role in arbitration. By applying this principle parties decide on provisions of a contract, applicable law and the other. But, can the principle of party autonomy be limited? Can the scope of the principle be extended to arbitral tribunal when parties make no choice of law? Does arbitral tribunal have a power to decide on an applicable law? These issues are very crucial in arbitration. Principle of Party Autonomy By applying this principle parties agree on the provisions of a contract; rights and obligations of parties, performance form of the contract etc. It is not always possible to predict the right intention of parties. Therefore, arbitral tribunal, most of the time, refer to the provisions of applicable law chosen by parties. According to this principle, the parties are free to make their own contract and choose an applicable law.      However, in the absent of choice by parties, does a...